Javítható a karcos szemüveglencse? Mi okozhatta a sérülést, mit tehetünk ellene?
Milyen szárak léteznek, és milyen problémáink lehetnek velük?
Alapvetően kétféle szemüvegkeret szárat különböztetünk meg: a rugós, illetve a sima szárat. Az első esetén legtöbbször a rugós zsanér szokott kitörni, melynek az a funkciója, hogy a frontrészt a szárhoz csatlakoztassa. Hozzáértő kezek számára könnyűnek mondható ez a feladat, hiszen a szakember rendelkezik a speciális csavarokkal, eszközökkel, de egyébként egy kissé bonyolultabb és több időt vehet igénybe ez a szárcsere. Viszont, a megfelelő rugós csavar zsanérba illesztése után már újra működik is a rugós szárú keret.
Ezen felül bármilyen problémánk van a szárral, rendelhetünk a gyártótól eredeti szárat. Amennyiben az már nem áll rendelkezésre, akkor utángyártott rugós szárak közül választhatunk, melyek már igen nagy választékban elérhetők.
A sima szár tekintetében már egy fokkal könnyebb a javítás. A problémás szárat egyszerűen eltávolítják a csavar kiszedésével, majd a megfelelő, új szár hozzáillesztése után behelyezik a csavart. A szemüvegkeret pedig újra tökéletesen működik.
Mi a helyzet a csavarokkal?
Ezek a kicsi csavarok igencsak sok méretben fordulnak elő. Egyáltalán nem mindegy, hogy hány mm vastagságú csavart alkalmazunk egy-egy keret esetében. Ha valamelyik túlságosan feszíti a zsanért, az nem lesz jó, ugyanígy az sem, amelyik kisebb és elforog benne. Ami túl hosszú, nincs lecsípve, az veszélyes és kényelmetlen is lehet. Belekaphatunk kézzel, vagy akár meg is karcolhatja arcunkat a szemüveg felvétele közben.
Pontosan ezért fontos, hogy minden esetben a megfelelő méretű csavarokkal történjen a keret javítása, illetve a fent felsorolt apró részletekre is maradéktalanul figyelni kell. Éppen ezért ne álljunk neki otthon! A Rapidus Optikában mindenre figyelnek, és szakértő kézzel orvosolják kereteinket.