Egyetlen szemüveg mindennapi használatra és a biztonságosabb vezetéshez.
Vezetés közben sokan érzik magukat kényelmetlenül, bizonytalanok és feszültek. Különösen igaz ez rossz látási és időjárási viszonyok között, például esőben, ködben, félhomályban vagy éjszaka. Nagy átlagban a szemüvegviselők 83%-a autót is vezet. A vezetés bárkinek problémákat okozhat. Nem számít az út hossza, a jó látás nélkülözhetetlen a biztonsághoz.
A ZEISS DriveSafe lencsékkel a ZEISS egy új szemüveglencse termékkategóriát vezet be a mindennapos használatra. Ezeket a lencséket kimondottan azoknak a vizuális igényeit szem előtt tartva terveztük meg, akik vezetés közben nagyobb biztonságban és kényelemben szeretnék érezni magukat.
A ZEISS DriveSafe szemüveglencsék egyfókuszú és progresszív kivitelben is elérhetőek.
A ZEISS kifejlesztett egy három összetevőből álló szemüveglencse konstrukciót a mindennapi használatra, hogy a vezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye.
- A Luminance Design® Technológia a ZEISS-től figyelembe veszi a pupilla méretét gyenge fényviszonyok között
- A ZEISS DuraVision DriveSafe réteg akár 64%-kal csökkenti az érzékelt tükröződéseket
- A ZEISS DriveSafe lencsekialakítás akár 43%-kal nagyobb köztes látómezővel rendelkezik, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És távoli látómezeje is akár 14%-kal nagyobb, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.
1). Jobb látás gyenge fényviszonyok között, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb legyen
2). Kevesebb tükröződés éjszaka a szembejövő autókról és közvilágításról
3). Az út, a műszerfal, a belső és a külső tükrök is megfelelően láthatók
Előnyök a szemüvegviselő szempontjából
Egyetlen szemüveg mindennapi használatra és biztonságosabb vezetéshez:
- Jobb látás gyenge fényviszonyok között, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb legyen
- Kevesebb tükröződés éjszaka a szembejövő autókról és közvilágításról
- Az út, a műszerfal, a belső és a külső tükrök is megfelelően láthatók
1.) Jobb látás gyenge fényviszonyok között.
Luminance Design® Technológia a ZEISS-től.
A probléma
A pupilla reagál a környezeti fény intenzitására, legfőképp a közvetlenül a szembe érkezőre. Nappali fényviszonyoknál a pupilla szűk, éjszaka azonban tág. Gyenge, úgynevezet mezopikus fényviszonyoknál, azaz szürkületkor, esőben, borús napokon vagy éjszakai vezetéskor a pupilla átmérője valahol az egyéni szűk és tág állapot között van. A tér érzékelése és a távolság becslése is nehezebben megy ilyenkor a sofőr számára.
A mezopikus látás területén végzett alapos kutatómunka után* meghatároztuk a ZEISS Luminance Design® Technológia alapjait, majd viselési próbák során igazoltuk ezeket. Röviden: léteznek erős fényviszonyok (fotopikus látás), a fénymentesség (szkotopikus látás) és ezek között gyenge fényviszonyok (mezopikus látás). Mezopikus viszonyok között a fény intenzitása és így a pupilla mérete változik. Ez problémákat okoz a látásban.
*További információt a ZEISS DriveSafe tanulmányban talál.
ZEISS megoldás
A ZEISS kifejlesztette az új Luminance Design® Technológiát (LDT), amely az állandó természetes látást megcélzó lencsekialakításhoz figyelembe veszi a különböző fényviszonyokat és pupillaméreteket. AZ LDT felhasználja a mezopikus körülmények közötti vezetésre jellemző pupillaméretet, és ennek megfelelően optimalizálja a lencsekialakítást: az optimalizáló algoritmusok által alkalmazott pupillaméret 5,0 mm egyfókuszú lencsék esetén, és 4,3 mm progresszív lencsék esetén.
*Így a viselőnek jobb a látása gyenge fényviszonyok között.
Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával
Nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával
Kis mélységélesség
Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel
Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
2.) Kevesebb tükröződés éjszaka.
DuraVision® DriveSafe réteg a ZEISS-től.
A probléma
A tükröződések azt jelentik, hogy erős fényben nehezen látunk. Ezt okozhatja közvetlen napfény vagy műfény. Kimondottan éjszakai vezetés közben a Xenon vagy LED autófényszórók nagy fényereje igen zavaró. A tükröződés veszélyes lehet, mivel csökkenti a tárgyak láthatóságát és a szem kontrasztérzékenységét.
Az L-LAB* autóipari világítástechnikai szakembereinek segítségével, akik csúcstechnológiás berendezéseket bocsátottak a rendelkezésünkre, a ZEISS látáskutatói tükröződési kísérleteket végeztek. Ezek jelentették a különböző rétegszimuláló belső tanulmányok** alapját. A Xenon HID vagy LED autófényszórók kék spektruma (különösen a 400-450 nm közötti tartomány) miatt a sofőröknek tükröződésekkel kell megbirkózniuk.
*Az L-LAB, ami a „Light Laboratory”, azaz a „fénylabor” rövidítése, egy olyan kutatóintézet, amely az autóipari világítástechnikára és a mechatronikára összpontosít a Paderborn Egyetem és a Hella KGaA támogatásával. Kutatási területeik közé tartozik a jövő autóipari világítástechnikája, az alapvető vizuális észlelés kutatása, prototípusok fejlesztése és technológiák bemutatása.
**További információt a ZEISS DriveSafe tanulmányban talál.
ZEISS megoldás
A DuraVision® DriveSafe réteg részben visszaveri ezen hullámhosszú fénysugarakat, így a prémium AR rétegekkel összehasonlítva akár 64%-kal*** jobban csökkenti az érzékelt tükröződéseket.
*** ZEISS prémium rétegekhez viszonyítva
DuraVision® DriveSafe réteg nélkül
DuraVision® DriveSafe réteggel: akár 64%-kal*** kevesebb tükröződés
Kevesebb irritációt kiváltó zavaró fényjelenségek, mint például a fényforrás körüli holdudvar, a délibáb és a tükröződés okozta irritáció
3.) Az út, a műszerfal és a tükrök is megfelelően láthatók
ZEISS DriveSafe Lens kialakítás.
A probléma
A vezetés nagy figyelmet igényel a sofőr részéről. Az idő nagy részében átfogó képre van szükségük az útról, hogy megítélhessék a forgalmi körülményeket. A helyzet nehézségeket okozhat, kimondottan progresszív szemüveget viselők számára, amikor a fókuszt az út, a műszerfal és a tükrök között váltogatják. Ekkor válik elengedhetetlenné a dinamikus látás.
Az FKFS-sel* közösen végzett tanulmány során követtük a szem mozgását és beazonosítottuk a sofőrök látómezőkre vonatkozó vizuális igényeit:
- A megfigyelt idő 97%-ában az utat figyelik.
- A megfigyelt idő 2%-ában a műszerfalat nézik.
- A megfigyelt idő 1%-ában váltanak fókuszt a tükrök között.
*Az FKFS Research Institute of Automotive Engineering and Vehicle Engines Stuttgart (Autóipar-mérnöki és Járműmotor Kutatóintézet Stuttgart) a Stuttgarti Egyetemhez kapcsolódó független alapítvány. Az 1930-ban alapított FKFS mára az egyik legnagyobb kutatóintézet az autóipar-mérnöki szolgáltatásainak területén, jelentős autógyártóknak és beszállítóknak dolgozik. További információt a ZEISS DriveSafe tanulmányban talál.
ZEISS megoldás
A ZEISS a progresszív szemüvegviselők dolgát is meg szeretné könnyíteni abban, hogy gyorsabban tudjanak fókuszt váltani az út, a műszerfal és a tükrök között, így kifejlesztette az új DriveSafe progresszív szemüveglencsét. Ennek a típusnak optimalizált a távoli és a köztes látótere, így kevésbé van szükség a fej vízszintes mozgatására.
- Dinamikus látás az út, a műszerfal és a tükrök közötti gyors fókuszváltáshoz
- Az olvasórész ideális mindennapos tevékenységekhez.
Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.** ZEISS prémium progresszívekhez viszonyítva